Wybór segmentu rynku

Wybór segmentu rynku, który przedsiębiorstwo zamierza obsługiwać, należy do jednej z najważniejszych decyzji. Decyzja ta w gruncie rzeczy przesądza o charakterze działalności przedsiębiorstwa. Jej podjęcie jest o wiele trudniejsze w przedsiębiorstwach małych. Wynika to z faktu, iż na ogół nie są one w stanie obsługiwać jednocześnie więcej niż jednego segmentu rynku. Stąd też wybór segmentu musi być w tym przypadku szczególnie rozważny, gdyż błędna decyzja kończy się zazwyczaj znacznymi kłopotami finansowymi. Dokonując wyboru obsługiwanego segmentu rynku, należy postawić sobie kilka pytań. Odpowiedzi na nie mogą powstrzymać przed podjęciem pochopnej decyzji. Oto te pytania:

Czy na danym rynku występuje luka (potrzeby, które nie są zaspokojone)? Jak znaczna część nabywców jest zadowolona z produktów oferowanych przez konkurentów, a jaka część poszukuje czegoś innego?

Czy przedsiębiorstwo jest w stanie zaoferować coś, czego konsumenci rzeczywiście poszukują? Czy przewidywany popyt jest na tyle duży, aby stwarzał szansę na opłacalną działalność gospodarczą?

Czy konkurenci ze spokojem pozwolą na wejście twojego przedsiębiorstwa na rynek? Ile upłynie czasu, zanim konkurenci zareagują na działania twojego przedsiębiorstwa? Czy będzie to czas wystarczająco długi na zabezpieczenie się przed ich kontrofensywą? Czy twoje przedsiębiorstwo będzie w stanie skutecznie przedstawić i promować swoją ofertę potenq’alnym konsumentom?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *