Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Zabdaj o swoją Spółka zoo !

Wstępne zapytanie

Aby pomóc w pisaniu dobrych, merytorycznych zapytań, Appelbaum w książce How to Get Happily Published (Jak bez problemów opublikować książkę) proponuje kilka wskazówek, które podajemy poniżej.

Najlepszym sposobem nawiązywania kontaktów z redaktorami jest przedstawianie im rzetelnego, ciekawego „zapytania”, które pomoże w uzyskaniu zaproszenia do przestania konspektu książki. Zapytanie, mające zwykle formę jednostronicowego listu, powinno:

– być imiennie zaadresowane do konkretnego redaktora,

– wyjaśniać, dlaczego uważasz, że twoja książka zainteresuje tę wtaśnie osobę,

– określać konkretną koncepcję (w odróżnieniu od ogólnego tematu) i proponować interesujący i treściwy tytuł roboczy,

– opisywać konkluzję tekstu, dziedzinę, której dotyczy, oraz jego styl,

– zawierać bardzo krótki przykładowy fragment,

– wyjaśniać, skąd i w jaki sposób zdobyłeś (albo zdobędziesz) materiały,

– wymieniać twoje ważne kontakty i kwalifikacje,

– wykazywać, pod jakim względem to, co masz do powiedzenia, różni się od innych artykułów i (lub) książek obecnych na rynku,

– podawać przybliżoną długość ukończonego manuskryptu i proponować datę dostarczenia,

– zawierać dużą dawkę entuzjazmu.

Dobre zapytania, skierowane do odpowiednich redaktorów, przynoszą odpowiedzi w rodzaju: „Tak, jestem zainteresowany Pana pracą, proszę przysłać konspekt”.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.