Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Zabdaj o swoją Spółka zoo !

Prezentacja telewizyjna i na wideo

Wszystkie zasady tworzenia prezentacji, z jakimi dotychczas się zapoznaliśmy, mają zastosowanie również przy wystąpieniach na wideo i w telewizji. Ale obowiązują tu też inne reguły. Na wideo i w telewizji widoczne są obrazy i dźwięki niezauważalne dla słuchaczy oglądających prezentację na żywo. Oto kilka elementów różniących prezentacje nagrane w studiu od prezentacji na żywo:

– Kamery wideo rejestrują obraz bardzo szczegółowo. Przy dobrym świetle, silnym obiektywie i wysokiej jakości funkcji śledzenia obiektu, kamera rejestruje każdy detal.

– Mikrofony studyjne uwydatniają każdy błąd. Jeśli podczas mówienia na scenie poczujemy, że coś nam ściska gardło, możemy odwrócić głowę i odkaszlnąć. Jeśli korzystamy z mikrofonu studyjnego, nie możemy tego zrobić, ponieważ rejestruje on bardzo wyraźnie każdy dźwięk.

– Ostre światło. Ostre światło wzmaga pocenie się. Wpływa również na wygląd kolorów – prezenter może wyglądać blado lub nawet upiornie.

– Bezosobowość. Bezosobowy styl i presja panujące w studiu sprawiają, że odbiór i wykonanie prezentacji studyjnej różni się znacznie od wystąpienia z udziałem publiczności. Przemówienie, które zawiera solidną dawkę energii, w telewizji może wydawać się pozbawione dynamizmu. Kamery telewizyjne nie pokazują reakcji słuchaczy, więc nie wiemy, jaki jest odbiór prezentacji.

– Tempo. Gorączkowe tempo pracy w telewizji sprawia, że wszystko trzeba robić szybciej. Podczas prezentacji na żywo możemy przez pięć minut rozwodzić się nad tematem, który podczas prezentacji telewizyjnej będziemy musieli omówić w ciągu 30 sekund.

– Jakość nagrania. Publiczność, oglądając prezentację w telewizji, nie zastanawia się nad tym, że prezenter ma zazwyczaj do dyspozycji bardzo skromny budżet. Publiczność telewizyjna jest przyzwyczajona do obrazu bardzo dobrej jakości, oferowanego przez wielkie stacje telewizyjne. Widzowie oczekują od prezentera, że będzie wyglądał jak gwiazda programów informacyjnych, a materiały filmowe – jak profesjonalne reportaże.

– Wymagania. Wobec prezentera telewizyjnego odbiorcy są mniej tolerancyjni niż wobec prezentera, który stoi przed nimi na sali. Jeśli słuchacze będą się nudzić, po prostu przełączą kanał lub wyłączą odbiornik.

Moim celem nie jest bynajmniej zniechęcenie czytelników do robienia prezentacji telewizyjnych. Prezentacje tego typu pozwalają na dotarcie do olbrzymiej rzeszy odbiorców. Podczas krótkiego wywiadu w lokalnej telewizji zobaczy i usłyszy nas więcej osób, niż gdybyśmy przez całe życie robili prezentacje na żywo. Jeśli uda nam się opanować podstawowe zasady obowiązujące przy prezentacjach na wideo, wystąpienie przed kamerami może stać się całkiem miłym przeżyciem.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.