Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Zabdaj o swoją Spółka zoo !

McDonald’s

Mniej więcej co czwarta restauracja w światowej sieci McDonald’s stanowi własność koncernu, natomiast reszta jest prowadzona przez franchisobiorców. W naszym kraju proporcje wynoszą na razie pół na pól. Na początku największym problemem było określenie grup, wśród których można by szukać potencjalnych partnerów.

Teoretycznie najlepszymi kandydatami są ludzie prowadzący już kiedyś działalność gospodarczą oraz menedżerowie. Muszą oni orientować się w finansach przedsiębiorstwa. Ponieważ w Polsce do niedawna nie było wielkich możliwości rozwinięcia skrzydeł w prywatnym sektorze, atutem jest doświadczenie zdobyte w pracy na Zachodzie. Z drugiej strony, zbyt długi pobyt za granicą powoduje niejednokrotnie utratę wyczucia polskich realiów. Przez to odpadło już wielu chętnych.

Nie ma w zasadzie limitu wieku, choć umownie zakłada się 30-55 lat. Chodzi bowiem o minimalne przynajmniej doświadczenie zawodowe, a jednocześnie dobrą kondycję fizyczną. Nie można zapomnieć o tym, że umowę podpisuje się na 20 lat, a partner musi osobiście prowadzić restaurację i wstrzymać się od innej działalności zarobkowej. Toteż powinien również mieszkać w pobliżu swojego lokalu.

Zdecydowani na współpracę z McDonald’s zaczynają od spotkania z dyrektorem działu licencji Krzysztofem Klapą, a potem otrzymują do wypełnienia wniosek. Często mają z nim problemy, na przykład z określeniem wartości swoich rocznych dochodów, a tym bardziej – posiadanych nieruchomości. Wniosek jest podstawą do weryfikacji środków finansowych kandydata przez księgowego firmy.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.